Pages

|The Comrades|

27 February 2010

Nasi Kangkang!!


Hai uolss!! Bertemu kita di entry yang macam menarik minat ngexz untuk sharekan kat uolls.Hari ni ngexz terlebih rajin nak menghupdate entry di kala panas terik!!Auwww..

Ingat lagi tak cita yang penah kuar kat tv3 dulu lakonan fasha sandha ngan Adi Putra?Ala pasal nasi kangkang la yang fasha bagi suami dia makan nasi yang dia dah jampi.Uolls tau tak pasal nasi kangkang ni??Uolls rasa ape??rasa oren ke rasa halia?Sekali dengar nasi kangkang ni macam yang boleh dimakan seperti nasi goreng paprik ke, nasi ayam halia ke kan. Memang r ia sejenis nasi gak.Tapi perkataan "kangkang " tuh yang macam buat kita confuse je kan.Takkan la kita makan nasi sambil mengangkang.Ok meh kita share ckit sal nasi kangkang ni.Penting ni taw!!

Ok nasi kangkang ni salu gak dipanggil "nasi tangas". Nasi ini akan dicampurkan dengan serbuk jampi mantera dan kemudian diletakkan didalam kain perempuan sambil perempuan tue kangkangkan kaki dia menghala ke arah nasi tuh sampaikan wap nasi tuh akan jatuh semula ke dalam pinggan.Orang yang mengamalkan ilmu ini adalah amalan khurafat segelintir masyarakat Melayu yang inginkan kesenangan je.

Sebenarnya nasi kangkang ni nak suruh suami kita ikut 100% perintah kita ler tuh!!Ala-ala laki boleh kena cucuk hidung 100% la tuh.Ikut jer ape isteri suruh. Siapa suami-suami yang dah termakan nasi kangkang akan jadi BAL .Ala bebal atau bodoh la

Uolls rasa nasi kangkang ni dongeng or realiti.Menurut sumber, memang ada orang yang guna, Tapi cuma berkesan untuk 6 bulan je.Lepas dari 6 bulan tue kena buat balik la.Kalau Ok sampai mati la kesannya.Kecian je kan dengar suami yang kena nasi kangkang oleh isteri yang tak perikemanusiaan ni.

Satu lagi nih, kalau yang ada orang gaji Indon tuh hati-hati jer la.Bukan nak kata semua dorang tak baek.Tapi kebanyakkan ilmu ni datang dari sana.Silap-silap laki kita diberi nasi kangkang.Tak ke naya kan.

Uolls tengok je cita lakonan fasha ngan satu lagi cita lakonan sofea jane dulu (filem perempuan, isteri dan....)

Bagi lelaki-lelaki di luar sana, hati-hati je k.& bagi perempuan juga, uolls tak yah la nak buat keja bodo macam gini gara-gara nak buat rumah tangga bahagia.Memang konpem takkan bahagia la wei, merana ada la kita nengok laki kita buat macam gitu nanti.Dosa gak ader la kita dapat.Nengok jer balasan fasha yang dia dapat last tue sampai muka berubah jadi hodoh kuar ulat..yakss..Tak kose i


Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign