Pages

|The Comrades|

22 June 2011

Cara Backup Blogspot

Ok sekarang ni isu godam mengodam still HOT kan. So kite²ni mesti ambil langkah yang terbaek untuk elak blog kita kena godam kan. Sapa nak blog a.k.a hasil pencarian kita kena godam. Aku? Non Maooo lorrr..

Ok cara terbaik untul mengelakkan daripada digodam adalah....

1. Password. Password korang mesti kena tukar once ada orang lain yang tahu password uolls tue. Dan paling tak best bila uolls lebih suka guna password semua sama . Password facebook, emel, akaun internet banking semua sama. Hah lagi la senang orang nak godam. ELAKKAN jugak guna password yang senang orang nak track macam no tepon, tarikh lahir kita, no kad pengenalan kita.

2. Backup blogspot. Hah yang ni la aku nak tutorial sikit and share kat uolls camner nak backup blogspot uolls. Kalau aku aku lebih prefer backup template sekali sebab aku ni jenis malas sikit nak cari template baru. So backup template important gak!!

Cara backup template
Login blogger.com >> Dashboard>>Design>>Edit HTML>> Download Full Template


Ok sekarang aku nak share camner nak backup blogspot uolls

Langkah 1

Pergi ke Settings>>Basic>>Blog Tools. Then pilih Export Blog


Langkah 2

Tekan Download Blog



Ok settlepart backup blogspot. So sekarang kita backup entry yang kita dah publish. Orait?

Langkah 1

Klik Settings>>Basic>>Blog Tools>>Klik Import Blog


Langkah 2

Klik Browse and pilih fail yang kita dah download tadi. Jangan lupa tick kat kotak Automatically publish all imported posts dan tekan IMPORT BLOG

Orait.. Settle dah....Selamat Mencuba
Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign