Pages

|The Comrades|

26 July 2011

Day 08- Short term goals for this month and why

Short term goal- Of coz la nak cari keja tetap and boleh menjamin masa depan aku

Why- Tanya lagi kenapa. Nak aku lempang ke. Ecececeh, jangan la marah, gurau jer.. Of coz la aku ada goal tersendiri kan. Aku pun nak berjaya dalam kerjaya aku. Takkan aku belajar amik degree tinggi² tapi tak memanfaatkan sepenuhnya degree aku tue kan. Memang tak dinafikan sekarang ni memang payah giler nak cari keja. Persaingan amat la sengit. Kadang aku ni macam nak dilahirkan awal² dulu lagi. Tak la bersaing nak cari keja cam hari ini kan. Macam singkat jer pemikiran aku kata cam gitu kan.

Semua nak kena ada duit zaman sekarang, even masuk toilet pun nak kena bayar. Mana ada benda free sekarang kan. Kalau dulu, naahhh ko amik jer barang tue, free jer. Sekarang?? Non ado,, sorry jer la. Kalau ada pun ko memang beruntung giler. Tambah² bila kita dah ada family sendiri kan. Takkan aku nak suruh laki aku sorang jer nak cari rezeki. Memang la, tanggungjawab suami adalah memberi nafkah untuk isteri and anak². And tanggungjawab isteri adalah kat rumah.

Tapi sekarang dah lain bhai. Jarang kita tengok isteri lekat kat rumah. Ada pun lekat kat rumah, dorang still gak buat kerja sampingan macam amik tempahan baju or so whatever kan.

Yang paling lawak aku pernah gitaw encik kiroro aku nak duk umah jer jadi mem. HAHA.. Non boleh oi, dia suruh aku kuar jer cari kerja. Jahat kan dia. HAHA. Sebenarnya bukan jahat, cuma dia nak kehidupan kami kelak tak la susah sangat kalau dia sorang kerja. Hah tue dia cakap weh bukan aku. Nengok, Long term planning gitu. HAHA.

DSC00521

picta langsung takde kena mengena

Nak tengok previous entry pasal 30 days challenge klik jer sini


notatangan: takde long term planning ke?


Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign