Pages

|The Comrades|

15 August 2011

Layanla customer sebaik mungkin

Huh, dugaan memang tak kenal siapa, tempat and masa kan. Dugaan giler dua tiga hari ni bhai. Semalam jer 2 3 bijik sekali dugaan datang.Yang paling worst bila 1st time sepanjang guna flight kena tinggal flight. Memang meletop la sikit rasa bila kena tinggal flight. Melatop bukan apa bila management macam f*ck jer.

Bayangkan aku lambat 5 min jer bhai, dengan konpidennya aku Q up la check in. Tetiba pompuan sial tue gitaw check in dah tutup.

Aku: Camner boleh tutup sedangkan aku nyer flight ada sejam lagi. Then uolls gitaw flight delay tat y aku datang lewat sikit.

Perempuan Sial: (dengan muka masam mencuka) Dah memang pintu pelepasan dah tutup camner la nak buat. Flight pun dah berlepas.

Aku bertambah felik la camner dia gitaw flight dah berlepas sedangkan masa nak berlepas pun belom tiba. Macam aku nak teriak jer kat sana. Ok takpe aku sabar sikit. Then terus call kiroro yang time tue tengah order McD.

Aku: Syg tak dapat balik. Tak sempat check in. Orang sini gitaw dah lambat.

Kiroro: Hah! Betul ka? Camner boleh jadi camgitu? Ok² abg g atas sekarang.

Time tue aku dah kuar airmata dah sebab… ntah la aku pun tak tahu nape tetiba jer nak kuar airmata. Yer la aku ni sensitip sikit, tak boleh kena jentik sikit. Kiroro pun sampai then tak lama lepas tue future MIL &FIL pun datang gak. Kiroro gitaw la yang aku tak dapat check in semua.

Future MIL pun tak puas hati terus tanya balik kat kaunter check in balik. Tapi kali ni nada perempuan sial tue tak macam time dia layan aku tadi. Kali ni lebih sopan sikit cuma airmuka dia still mencuka. Maybe dia hormat kat orang yang lebih tua kot. Yer la aku tadi macam budak²  hingusan jer. Tat y layan macam beruk kan.

Lepas perempuan sial tue explain gitu gini kat MIL, then kami pun macam redha jer ngan semua dugaan tue. Aku apa lagi makin macam hujan la airmata kuar, cuma time tue cover sikit takot MIL perasan. Aku nampak pun MIL nangis gak nengok aku camgitu. MIL pelok aku suruh bawak bersabar. Lepas semua itu ini kat airport, aku decide nak guna bas pada belah malam jer, tapi family kiroro tak bagi semua sebab tak bagi balik malam². Tambah plak aku ni pompuan.

Aku berkeras gak nak balik malam sebab esoknya aku ada meeting. Chong cheng chong cheng lastly dorang surrender gak ngak keputusan aku, terus ngan kiroro g beli tiket bus untuk balik 10pm.

FYI, bukan apa aku title kan perempuan yang aku maksudkan kat airport tue macam sial sebab tiap kali aku berurusan ngan dia, ada saje benda salah kat atas aku. Dulu time aku nak bawa balik rabbits aku, dia gak yagn gitaw tak boleh bawak pets dalam flight even letak dalam kargo. Aku apa lagi melenting la sikit gitaw before ni ok jer aku bawa rabbits naik flight, nape kali ni tak boleh plak. Mana satu uolls nyer management betul kan.

 

husna 

*gambar takde kena mengena dengan entry*

Last² dia surrender gak bila aku berurusan ngan orang atasan dari dia lagi. Ntah apa maksud gitaw tak boleh bawak kan. Ingat aku tak tahu ke prosedur nak bawa benda gitu. Even bawa pets ke semenanjung pun dapat tapi kena declare la, tapi kalo domestik tak perlu nak declare bagai. Hah apa ke jadahnya. Bukan kita tak bayo kan. EEEEiii aku mencik la ngan perempuan tue. Kalo aku jumpa pompuan tue kat jalan mintak tolong, sumpah aku takkan tolong orang macam gitu. Geram niiii..

Erk, masih terbayang jer muka sial perempuan tue. Menyesal aku Q kat tempat dia. Dia kuli jer kot tue yang malas nak buat keja remeh² kan.  Satu hal lagi, kita kan dah konpem beli tiket tue, kalau yer pun nampak orang yang dah beli tue belom check in bagai, y not dorang call kita gitaw kita tanye nape tak check in bagai kan. Aku malas nak bertekak time tue nanya hal ni sebab mesti dia akan jawab “tanya kat top management”. HAh tue jer la jawapan yang dia bagi. Ok cuba bandingkan kita yang dah beli tiket berbanding dengan orang yang waiting list yang time tue belom beli tiket kan. Yang mana kita UTAMAKAN? Eiii macam hell jer penerbangan gitu kan….Dah la aku malas nak chongchengchongcheng panjang , kang banyak perkataan yang hell kuar.

Aku kan balik guna bus belah malam jer kan. Keesokkanya aku direct g keja lepas mandi balik umah kejap sebab ada meeting *tak penting pun aku sebenar*. Effectnya mata aku macam nak terbalik jer dalam bilik meeting sebab mengantuk giler. Dah la meeting tue lama giler sampai kul 4 nawwww.. Huh,member siap tego jer sebab mata aku macam stim giler dah. Dah nama mengantok tahap dewa kan, hah gitu la jadinya.. Macam nak juling pun ada.

Kepada yang bekerja kat bahagian yang aku citakan kat atas tue, please la jangan buat customer uolls camgini kan. Without customer, uolls takkan dapat ke mana gak. Ingat tue.

For kiroro gak, thank coz always support me, ada bersama time aku ditimpa dugaan cam gini and thank for everything.

For Kiroro Family’s, thank gak coz bersusah payah sama² menghadapi masalah yang aku hadapi (even dorang tak baca blog aku). I’m very appreciated apa yang dikorbankan untuk FIL ni. HEHE.

merpati

Sempat jugak aku snap gambar burung merpati melimpas depan aku walaupun time tue hati tengah lara

-Dugaan gini maybe uolls nampak kecik jer kan, tapi bila kita sendiri berada di tempat tue, maybe kita akan merasa dugaan tue macam besar giler. Renung- renungkan. HEHE


Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign