Pages

|The Comrades|

21 September 2011

Finally….

Yeah, orang selalu kata bila datang jer hari isnin, mesti title Monday Blues salu dengar. Tapi hari ni aku macam monday blues plak, eh ari ni rabu la. So I call it Wednesday Blues. Boleh ke? HAHAHA. Wordless Wednesday boleh la kan. Skati jer aku nak cakap ape.

Ok, hari ni masuk ofis balik after semalam seharian attending Sarawak Youths for Unity 2011. Erks sound like that la.. Nama panjang terlupa pulak. Sebelah pagi ada sesi ceramah oleh 2 orang speaker. The 1st speaker macam memboringkan sikit bila dia membaca sepenuhnya kat slide. Adeh. Then aku mula la buat keja tak berfaedah untuk menghilangkan rasa mengantok dengan ‘mengupload’ gambar ni kat facebook. HAHA

308927_2421865942990_1141694970_2882191_775924627_n

Ok, turn to 2nd speaker adalah seorang blogger, pada masa yang sama seorang cikgu & pada masa yang sama lagi dia merupakan founder Sarawak Bloggers. AKU?? Woah teruja sekejap terus hilang mengantok bila emcee announce nama speaker tue adalah cyril. Ops. cyril ahli silap mata tue ke? Of coz la tidak kan.. Cyril Dason.. Nama yang memang tak asing lagi kat aku sebab aku memang salu gak follow entry dia kat blog dia. Owh ni rupanya blogger yang salu aku baca entry dia & at the same time silent reader dia kan.

**maaf yer gambar dia ada, tapi akan diupdate kemudian, tunggu aku amek henpon jap**

Macam berganda- ganda teruja aku bhai.. Yer la, sapa tak eksaited bila orang yang ko salu tengok kat dunia maya, then tanpa disedari dia berada didepan mata ko. Hah, apa ko akan buat? Aku apa lagi, terus snap la untuk tayang kat uolss. HAHAHA.. Time dia bagi ceramah langsung takde rasa ngantok bhai, yer la yang 2nd ni bukan macam yang 1st. energetic yang 2nd, sampaikan aku nak lapliplaplip mata aku pun tak sempat( jual la minyak sangat kan).. Tajuk yang dia sampaikan time tue gak kena pada minat yang memang aku ada selama ni macam dunia blogging, dapat duit dari berblog, dapat banyak kawan dari berblog, join event banyak lagi la.. Kalo sapa yang tak minat hal gini memang konfem dorang tertido kat belakang. HAHA.

Sebelah petang plak ada focus group discussion & aku secara disengajakan jadi Leader dalam group Unity in Sarawak. Yer la mentang- mentang aku ni lebih senior dari adik- adikku dalam group tue, terus jer jadi mangsa buli jadi ketua.. Oh, tapke,, I Like double triple adik- adikku sebab aku berkesempatan bertanya soklan kat Pehin Sri. Memang aku idam- idamkan tue eventhough b4 ni aku salu jer jumpa Pehin Sri kan, tapi belom berpeluang nak bertanya soklan dengan jawapan yang ori dari Pehin Sri sendiri.

316821_2422958090293_1141694970_2883235_1941899068_n

Ok, aku memang chop nak duduk depan supaya senang nak amik sesar unjur (udang kering paberet pehin sri) lebihan dimakan Pehin Sri nanti. HAHAA takde la gitu..Aku saje nak duduk depan ..Memang tak rugi la join benda- benda camgini. Bertuah giler bila terpilih.punya la banyak lagi belia kat luar sana & paling bertuah sebab nama aku tersenarai dalam nama belia yang akan join dialogue for Swk Youth. Even duduk atas lantai bontot pun macam besi dah, aku tak kesah la bhaiii.. Paling best aku dapat meet new people macam adik- adik junior ku even beberapa jam jer kan. Precious moment tue. Ko ado? Non ado la bhai..

301239_2422851687633_1141694970_2883217_573496054_n

And finally meh aku nak tayang muka serabai sambil pegang “ Unity in Sarawak”. Proud to be Sarawakian…. Yeahhh

304776_2422983050917_1141694970_2883237_1083256752_n 

**Gambar terpaksa direcycle dari Fb bila, henpon tertinggal kat rumah. Semua gambar dalam henpon. Uwaaa…

Jangan jeles.. Lariksssssssssssssss


Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign