Pages

|The Comrades|

13 July 2012

Maksud Friday the 13th

Pagi ni bukak facebook tengok status terbaru friend dalam tu. pelik tengok bila member banyak post status friday the 13th. Apa yang best sangat dengan hari ini dan angka ni. Then, terus google cari apa maksud di sebalik Friday the 13th ni.



Menurut apa yang aku baca ni tarikh and hari tue macam kira ngeri la untuk rakyat america suatu ketika dahulu sebab friday 13th ni banyak sangat perkara buruk berlaku kat tempat dorang macam salah satu fakta adalah penenggelaman sebuah kapal yang diberi nama friday the 13th pada tanggal jumaat 13 sampai ke hari ni tak jumpa bangkai kapal tersebut. Hah misteri sungguh kan.

Kemudian peristiwa buruk juga terjadi pada Apollo 13 yang di luncurkan tanggal 11 April 1970 pada jam 13:13. Walaupun memang bukan diluncurkan tanggal 13, tapi penjumlahan angka tanggal itu adalah 13 (1+1+4+7+0) yang kemudian pesawat tersebut mengalami ledakan di angkasa tanggal 13, untung saja awaknya berhasil kembali ke bumi.

Sementara itu, Presiden AS Franklin D Roosevelt yang merupakan politikus kelas atas percaya dengan mitos angka 13 membawa sial.
Dan juga disimpulkan oleh para ahli, kalau orang-orang yang fobia terhadap angka 13 disebut triskaidekaphobic.

Hah camner pendapat uolls? Percaya tak tentang peristiwa friday the 13th ni?

- Posted using BlogPress from my iPad
Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign