Pages

|The Comrades|

07 March 2010

Sekadar Renungan !

I love you ketat-ketat, i need you tomey-tomey.Ada ke uolls dengar ungkapan gitu? Of coz la ada kan terutama yang kapel-kapel tuh.Pernah ke uolls dapat ungkapan gini dari pakwe/makwe uolls.Pelik la kalau takde kan, even incik kiroro ngexz yang tak romantik tuh pun dok hari-hari cakap sal tuh!! Ok la tuh kan!! Nape entry ngexz kali ni macam sentuh pasal bab jiwang-jiwang ni?Adakah ngexz dah jiwang ke??Opss!! tidak!!!

Sebenarnya ngexz sajork nak tulis sal entry gini time-time ngexz kebuhsanan tahap marimuthu alagapas ni. Ok,time cinta-cintun ni mesti ayat bunga-bunya je kita dengar kan.Bak kata orang hidu bau kentut pun harum je. Tapi adakah ayat-ayat bunga tuh kekal sampai ke akhir hayat kita nanti?

**Ala kira still lagi ke pasangan kita akan ungkapan ayat-ayat gitu macam time kita bercinta dulu-dulu?

**Still lagi ke pasangan kita akan pegang tangan kita bila time jenjalan? Still lagi ke nanti pasangan kita suapkan kita time makan ke?

**Still lagi ke pasangan kita panggil kita "sayang", "honey", "abang", "hubby", "baby" bila kita dah kahwin nanti?

** Still lagi ke perasaan sayang & cinta pasangan kita sama macam perasaan yang dia ada time bercintun dulu?

hah!!uolss sila jawab soklan tuh dalam hati uolss?

Semua kita nakkan yang terbaek dari ladang-ladang gitu kan.Eh tershasul lak bukan dari ladang.Dapat pasangan yang terbaek untuk dijadikan peneman hidup kita kan.Uolls nak ke pasangan hidup uolls di gelar sampah masyarakat dengan takdo keja, lepak sana-sini, balik umah mabok-mabok, pukul uolls & segala banyak macam la.Yer la kita tak tahu hati orang kan.Rambut sama itam, hati lain-lain wor!! Time bercinta je segala macam keburukan kita semua tak nampak kan.Tup-tup bila dah tido sekatil, idup sebumbung, makan semeja, baru kita semua tahu perangai jahat pasangan kita. Ngexz bukan nak kata semua di luar sana jahat okie!!


Tapi segelintir je. Sebagai contoh kes baru- baru yang pasal ayah tiri yang pukul anak makwe nye sampai mati.Hah!! dari situ kita dah lihatkan dia tak dapat menerima apa yang ada dalam hidup kita sepenuhnya.Macam mana nak idop bersama kalau tak dapat seadanya. Kita semua bukannya perfect gak kan.NOBODY PERFECT. tapi try to be perfect booleh je kan.Kita boleh create pendirian kita supaya jadi perfect, terima apa yang pasangan kita seadanya. Makan minum kita dia jaga tak, kita sakit dia jaga tak, anak-anak kita dia ambil berat tak. hah uolls pikiq la sendiri k

erk..apa ni ngexz.entry ko kali ni macam emo semacam je.ade ape-ape ke?Huh.Sebelum uolls tanye gitu better ngexz jawab dulu.Takdo aper-aper la wei.Saje nak kita renung-renungkan je. Yer la kan supaya kita tak hanyut dengan kehepian yang kita ada sekarang. Sekarang siap bersayang-sayang ngan pasangan kita, tapi dah berkeluarga, tido sekatil nanti, dok panggil lain dah, dah tak seromantik time bercinta dulu.Tol tak??


p/s incik kiroro sila ambil perhatian!!HAHA..apa ke motif ngexz ni. Saje je

Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign