Pages

|The Comrades|

22 April 2010

Ruam-Ruam Manja Sedang Mengila!! Tolong Ngexz!!!

Petang uolls!! Rabu yang indah. Indah la sangatkan bila tiap hari dok ngadap buku yang ntah aku paham ke idok. Asal baca dah cukup memuaskan hati ngexz ni. HAHA. Selagi tak baca, selagi tue rasa tak tenteram. Sungguh kuat aura final exam ni. Ntah nape la sem ni mood aku nak study tak kunjung tiba walaupun 1st paper dah berlalu. Mungkinkah jarak di antara subjek-subjek tuh terlalu jauh dan tetiba zappppp terus takde gap. Mungkinkan gitu?? Bayangkan jerk, dalam seminggu ada 1 paper jer, then selebihnya memang takde paper dalam minggu tue & itu yang aku alami sekarang & zappppp minggu depan berderet menunggu sambil melambai2 sinis gitu, Isnin, Selasa, Rabu berderet tak henti paper aku. Ditambah lagi Rabu 2 paper sekali gus mak oi. Killer Paper lagi tuh sayang oi~~ Nengok-nengok memang tak sabaq nak abis. Awal dari orang lain gitu sedangkan orang lain 5hb Mei br abeh, aku??aku 28 April dah habeh. Clap2.

Eh sebenarnya aku tulis entry bukan nak cita sal yang atas,dok tiap entry cita sal exam, kang ada orang muntah lak. Entry ni nak tanye pendapat uolss.!!Boleh dowh??? Ok aku cita dulu k .Kang tanye terus mesti uolls tak paham!!


Gini, 2 3 hari lepas aku kena serangan headache yang agak dahsyat, tak taw la migrain ke atau memang headache. Dok makan actifast pun sama gak, tak kebah2, terbantut study aku. Then tempek la koyok kat dua-dua belah kepala aku ni. then semalamnyer aku perasan, nape lak kedua belah kiri kanan kat kepala aku ni ade kaler2 merah. Ingatkan pimple naik sebab nak datang bulan. Ditilik2 tak macam pimple pun. Keesokkannya aku bangun tido ngadap la cermin, kebiasaannya bangun dari katil memang terus nengok muka huduh depan cermin, alangkah terkejutnya bila aku nengok ada bentuk segiempat kat tempat yang merah2 semalam. Baru aku perasan time ni semua ni effect dari aku tempek koyok hari tuh. Then time tuh juga aku baru ingat yang kulit aku ni very the sensitif dengan benda seperti Handyplast, koyok dan seangkatan dengannya la. Aku ingatkan Handyplast jer tak dapat tempek kat kulit aku ni, nengok2 koyok pun lagi dahsyat. Aku wat kesimpulan gitu sebab before ni kulit aku memang tak boleh nak pakai Handyplast kalau luka-luka gerenti akan timbul ruam-ruam merah gini, siap bentuk handyplast lagi situ. Sekarang aku menderita ruam-ruam merah makin menimbul ni. Camner weh? Kang orang sangka aku ada kurap lak. Malo den. Incik Kiroro dah gelak2 dengar aku cakap gini, siap kata aku ada kurap lak. Asam jawa tol dia!!.


Uolls ada kena gini gak ke? Sebab kata housemate aku ni memang 1 dalam berjuta orang gini,ni pun dia 1st time dalam idop jumpa orang sensitif ngan handyplast, koyok segala. Alergik memang la banyak, alergik seafood semua gitu, tapi alergik handyplast, koyok gitu memang tak pernah lagi. Felik kan!! Maybe kulit aku ni tak boleh kena tekanan kot, Sebab bila kena tekanan time letak2 benda gitu, dia tak leh nafas & muncul la ruam-ruam gitu.

Uolls, camner ni weh?? any suggestion apa perlu aku wat? gatal gak ni tapi aku tak nak garu, kang jadi macam kurap. HAHA.

p/s Adoyai malunya nak g exam senin ni kalo masih berlarutan gini, sebab before ni mengambil masa yang lama nak pulih sedia kala, siap ada parut lak tinggal erk. Adoyaii. Dugaan tol!!

Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign