Pages

|The Comrades|

16 May 2012

16 mei a.k.a hari guru

Siapa tak tahu tanggal 16 mei hari ape hah. Yer la memang la hari rabu maksud aku tiap tahun celebrate ape? Ok aku jer la jawab lambat sangat la bhai. Hari guru la kan.

Aku tengok dalam fb penuh member2 wish selamat hari guru la,nhappy teachers day la. so aku pun tak nak ketinggalan jadi aku pun post lagu terima kasih cikgu kat wall fb aku. Hahaha dasar tak mao kalah kan dengan orang lain.



Kalau diingatkan balik zaman sekolah dulu, aku memang dikategorikan budak2 nakal, tapi dalam kenakalan aku tu ada ketika penakut gak.neh camner tue. Ok aku bagi situasi kenakalan dan ketakutan aku ok.

Time sekolah rendah dulu time ni memang tengah kuat main, jadi petang2 main sembunyi2 ngan member sampailah aku sembunyi dalam tandas siap main panjat2. Sebelah tandas pompan kebetulan tandas cikgu, jadi secara tak sengaja aku panjat la tandas dengan nasib aku sembunyi member aku tak nampak la kan. Tanpa aku tak sangka, sorang cikgu lelaki tengah mendongak ke atas nengok aku samnil cekak pinggang sebab dia dah nampak tangan aku kot pegang dinding tandas tu. tnapa berlengah aku terus terjun and lari kuar. Hahaha nasib cikgu tu tak buat ape2 dalam tandas kan.

Keesokkan harinya, aku kena panggil masuk bilik guru. Tanoa syak wasangka aku memang dah tahu ni nanti gerenti kena marah cikgu tue. Naaa sah lagi, member siap gelak kat aku sebab terkantoi and sampai hari ini aku masih ingat moment tue.

Kisah sekolah menengah pulak tak la syiok macam sekolah rendah. Sekolah menengah aku bajet aku ni budak sopan la sikit tapi dalam kesopanan tue aku memang selalu ikut member buli budak junior. Opsss, bukan buli yang siyes sampai pukul2 taw, kami salu buli budak2 tomey jer. Hah camner tue buli budak tomey. Lu pikiq la sendiri.

Time era U pulak aku memang terlalu skema. Hahah jadi takde banyak sangat citer nak di share. Yer la time U ni kan memang dah time anak dara la konon. Jadi concentrate study jer kan. Konon la kan.tue je.

Siyesly, aku rindu semua moment tue hari ini. Kadang2 aku senyum sendiri bila ingat balik semua tue. Oyeah btw, selamat hari guru kepada insan yang bergelar guru tak kira guru tari ke, guru tusyen ke, guru agama ke, guru memandu ke ,selagi insan ini memberi ilmu kepada kita, jasa mereka memang takdapat di balas.terima kasih cikgu.




- Posted using BlogPress from my iPad
Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign