Pages

|The Comrades|

12 July 2012

Fungsi sebenar seatbelt

Sebenarnya seatbelt yang dok tergantung dalam kereta tu untuk apa sebenarnya ? untuk hiasan semata-mata? Untuk dipakai ketika ada roadblock? Atau untuk keselamtan? Hah lu pikiq la sendiri.

Kalau takde polis roadblock, memang takkan terpasang la seatbelt kan. Dah la tu siap tengah driving lak pasang bila nampak 'si baju putih' menunggu di tepi jalan sambil buat signal suruh berhenti. Hahaha.lawak pun ada kan. Ini benar sebab terjadi kepada diri penulis sendiri. Sebenarnya tak boleh diamalkan selalu.

Yerla kan sesetengah orang berpendapat pakai tali pinggang keselamatan ni macam skema jer, ada pulak yang bagitaw yang boroi tue susah nak napas bila pasang seatbelt. Haha lawok kan.



Tapi yang paling penting adalah keselamatan semasa memandu. Amat penting bhai, bukan main-main ni. Kalau aku, balik kerja turun kerja memang say NO la nak pasang, bila jalan jauh jer baru pasang. Yer la pada pendapat kita tak jauh pun perjalanan kita kan,padahal bukan sebab tue sebenar, tapi soal keselamatan. Eh alik-alih keselamatan lagi. Macam pegawai keselamatan jer.

P/s petang tadi balik kerja heran plak apesal kat highway kereta banyak slow, nengok2 pak polisi menunggu di depan. Hai pak saya tak salah sebab saya dah pasang tali pinggang keselamatan bila nampak bapak tahan kereta lain. Lariksssss. *sambilkenyitkenyitmatanganpakpolisi*

- Posted using BlogPress from my iPad
Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign