Pages

|The Comrades|

11 July 2012

Mana perginya budi bahasa rakyat Malaysia?

Siang tadi time lunch hour aku tengok berita berkenaan warga emas yang meninggal dilanggar peragut kat tv1. Kasihan aku tengok. Bukannya takde orang lalu-lalang kat sana, tapi yang lalu lalang memang tak endahkan langsung sehingga selepas 10 minit baru ada yang nak tolong.




Hmm, aku terfikir jugak, maybe orang awam yang lalu lorong tersebut was-was nak tolong sebab sekarang ni kan banyak giler yang nak merompak, meragut guna taktik gitu kan. Itu pada firasat aku jer la. Yer la mana ada budaya kita gitu kan. Nampak orang susah sikit kiter dah tolong, inikan plak yang eksiden parah gitu.

Maybe ada benarnya kot dorang punya alasan untuk tidak menolong sebab takut itu hanyalah suatu lakonan.. Hmm, apa nak jadi dengan orang kita sekarang ni. Semakin galak pihak berkuasa banteras, semakin rancak pulak dorang meragut, merompak, merogol kan. Haish tak paham aku.


- Posted using BlogPress from my iPad
Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign