Pages

|The Comrades|

15 July 2012

Perokok tegar

Perokok ni kalau memang dah dicop perokok memang tak pikirkan orang lain. Selfish!! Yer la kita sebagai perokok pasif yang jadi mangsanya menghidu asap dari rokok dorang. Blah la bhai.

Aku paling tak suka orang merokok tak hormat orang lain terutama di public. Kan dah keluar iklan Katakan TAK NAK pada rokok!! Tapi macam tak berjaya jer. Letak gambar yang mengerikan di kotak rokok pun memang tak menjadi, menaikkan harga rokok pun begitu juga.



Baru-baru ni ada keluar satu iklan untuk perokok pasif bila berhadapan dengan orang yang tak hormat kita di tempat awam dengan memberi signal jari di mulut sambil buat signal JANGAN. U got what i mean? Lebih kurang gitu lah kan.

Tapi tak ramai yang buat gitu dengan alasan takut kena marah si perokok kan. Kalau aku pun aku takotgak weh, tapi memang hak kita sebenar nak wat gitu kan. Tapi besalah rakyat Malaysia ni memang terlampau baik sehinggakan diri sendiri yang sengsara di atas kebaikan yang tak bertempat tu.

Aku bukan nak puji my kiroro tu jugak, kalau dengan aku kalau rasa nak mengasap memang cepat- cepat lari jauh dari aku sebab aku akam jeling dengan mataenuh sinis bila dia keluarkan kotak rokok. Kadang-kadang sepanjang hari tu la dia jena bertahan tak merokok depan aku. Sekarang aku dalam masa suruh dia berhenti merokok dengan memberi syarat 3 batang jer sehari. Ok la kan daripada sekotak sehari, slow-slow. Eh pesal aku cita pasal mamat ni

Ok pesanan kepada perokok di luar sana, U nak merokok ke nak berhenti merokok ke lantak lu la, tapi jaga privasi orang di tempat awam. Jangan pentingkan diri sendiri!!


- Posted using BlogPress from my iPad
Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign