Pages

|The Comrades|

14 May 2010

Mampukah Malaysia Mengalahkan China?


Nampaknya ini entry pertama ngexz berkenaan dengan Piala Thomas & Piala Uber yang sedang berlangsung di negara kita sekarang. Ngexz hendak berkongsi sedikit berkenaan dengan rentetan drama pasukan negara kita. Tambahan lagi pada malam ini kita akan menyaksikan perlawanan di antara pasukan negara Malaysia dengan China.

Kita sendiri sedia maklum bahawa China merupakan sebuah pasukan yang payah hendak dijatuhkan walaupun kita sudah memasang banyak strategi yang dapat menumbangkan mereka. Misi menumbangkan juara 7 kali iaitu China pada separuh akhir Piala Thomas pada hari ini hanya mampu dilaksanakan asalkan pasukan negara tidak tersasar daripada percaturan asal. Barisan negara kita tidak kurang hebatnyakan iaitu yang dibarisi oleh Datuk Lee Chong Wei, pasangan beregu Koo Kien Keat & Tan Boon Heang, Hafiz Hasyim, Choong Han, dan 1 lagi pasangan beregu negara yang mungkin menurunkan Zakry Latif & Hoon Thien How.

Daripada apa yang ngexz tengok semasa Malaysia bertempur dengan Denmark, Chong Wei dan pasangan beregu negara, Kien Keat & Boon Heang merupakan pemegang "kunci" yang mampu membawa Malaysia ke final. sekiranya salah satu daripada mereka gagal, maka amat sukarlah untuk Malaysia beraksi di final

Apa-apa pun malam ni kita sama- sama setia menunggu di depan tv melihat pasukan negara berjuang ke final. Apa yang kita harapkan mudah-mudahan pasukan negara mampu ke final kerana pasukan China bukan calang- calang pasukan yang ditandingi. Apa- apa pun dalam mengalahkan negara tembok besar tue, pasukan negara jangan cepat menyerah kalah. Terruskan perjuangan sampai ke titisan terakhir.


p/s Lama gak ngexz tak main badminton ni.Hehehe
Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign