Pages

|The Comrades|

15 August 2010

Kenapa aku sayang Nuffnang | Ngexz




Selamat berhujung minggu kengkawan semua. Amacam hujung minggu gini? Yang berkeluarga mesti habiskan masa kat rumah dengan family kan. Yang bercouple pulak mesti busy kuar dating ngan pasangan masing- masing. Yang busy study pulak macam mana? Yang single pulak macam mana? whatever la macam mana, janji bahagia kan. Ok aku tak nak membebel panjang dengan entry yang ntah ape ntah aku tulis ni kan. Agak nya sudah lama aku tak membebelkan kisah- kisah hidup ku meskipun kisah- kisah yang berlaku di sekelilingku kan. Kenapa? Tepuk dada, aku jawab sendiri la. HAHA

Kenapa entry ku begini kali ni? Seingat aku, aku belum pernah lagi buat title gini kan. Kenapa aku sayang Nuffnang? Ouh ya sebelum apa-apa aku merapu kat sini, aku nak gitaw uolls, aku bukan nak jual minyak or saja nak kelentong kan. Tapi aku cakap perkara yang benar!! Ok kat bawah beberapa sebab utama kenapa aku sayang & memilih Nuffnang.

Kalau bagi yang setia jenguk blog aku ni mesti uolls tahu kan yang suatu ketika dahulu aku pernah curang dengan Nuffnang dengan beralih arah kepada Innity. Tahu tak Innity tue sapa? Ala Innity ni kira macam Nuffnang gak. Benda hijau yang uolls tempek kat blog tue. Mula dapat Innity memang aku happy macam dunia aku yang punya. Then last- last bila dah tahu macam mana Innity beroperasi, terus aku rujuk semula kepada Nuffnang.

Kat sini bukan aku nak bagitau yang Innity ni tak baik, tipu or so whatever. Innity baik, banyak kelebihan tapi aku cuma tak puas hati payment lambat dibayar walaupun earning dapat masyuk kan. Ala Nuffnang pun apa kurangnya , masyuk apa bila Buffered tengah lebat bertenggek dalam blog kita. Cuma tue la dek kerana aku terlalu tamak, aku kaut semua Innity dengan Nuffnang sekali gus sehingga status "Gliterrati"ku telah ditarik Nuffnang. Ternyata Nuffnang betul- betul kecewa dengan sikapku.

Dah nak masuk 3 tahun aku dalam dunia blogging ni, banyak perkara yang aku pelajari, malah banyak sahabat maya sesama blogger aku kenali. Tue yang membuatkan aku semakin ghairah mempopularkan dirik dalam dunia blogging walaupun tak popular2. HAHA! Ok, sejak peristiwa aku digantung tanpa tali oleh Nuffnang dan bergembira dengan Innity, aku telah melupakan Nuffnangku. Akan tetapi aku telah lihat sendiri bahawa Nuffnang memang pencinta yang setia. Mana tak nya, walaupun aku curang, dia tetap memberikan aku buffered di teratak ku di saat aku menempek benda hijau tue. Ohmygosh, sungguh aku terharu la kan. Kalau tak silap time tue dia bagi buffered xpax.

Sejak dari tue, aku tekad nak rujuk semula dengan Nuffnang dan membuang Innity bertempek di dalam teratak ku. Ternyata selepas menceraikan Innity, aku telah mendapat semula status "Glitterati" aku tuh. Bahagia taw dapat semula. Mana tak nya kalo hilang status tue, maka setengah earning yang kita dapat kena potong dan soal pembayaran pun lambat dorang nak bagi. Apa yang membuatkan aku makin setia kepada Nuffnang sekarang apabila dia tetap juga nak bagi buffered dalam teratak ku kan walaupun trafik kat rumah aku memang tak pernah maintain. Ada sesetengah orang bagitahu kalau takda 100++ visitor lawat teratak kita dalam sehari tue, jangan harap la nak dapat buffered. Tapi aku pernah mendapat buffered di saat trafik aku jatuh menjunam. Tak sampai 100 pun dapat eh. Tengok, betapa sayangnya nuffnang kat aku.

Aku nak kaya!! Fulamak berani betul statment gitu kan. Yer la sapa tak nak kaya weh. Berblog dapat duit. Hah, non ada modal tue. Itu yang aku mahu. Ditambah lagi dengan keminatan aku dunia blogging ni menjadikan aku makin kemaruk untuk menambahkan income ku dengan Nuffnang. Bak kata orang pendapatan pasif. Aku tak pernah mengimpikan earning selebat Redmummy, cukup la sekadar macam yang cikgudahlia selalu dapat tue. Itu kira dah syukur. At least dapat aku guna untuk beli domain kan. Tapi aku amat bersyukur sangat sebab aku dah pernah cash out payment aku dengan Nuffnang setelah aku rujuk semula dengan beliau. Tak percaya ke? Alamak, aku lupa nak snap cheque yang Nuffnang bagi. tapi duit dah habeh la. HAHA. Sekarang tengah on the way nak mendapat cheque lagi.

Aku juga pernah mendapat hadiah daripada Nuffnang taw. Barangan Adidas sempena Project Alpha 2 hari tue. 2 kali aku menang. Ni yang menguatkan lagi cinta dan sayangku terhadap Nuffnang sekarang.OhmyNN, ilebiusomuch.

Malah hal yang paling aku paling suka bila aku dapat mengenali rakan- rakan blogger. Tambah kawan I taw. Dorang pun tak lokek berkongsi hal- hal terbaru dan aku banyak mempelajari cara hendak menambahkan pendapatan mahupun visitor datang ke rumah aku. Thank uolls. Lebiu so much!! Kalau Nuffnang baca ni mesti terharu kan. HAHAHA. dapat la buffered sekali lagi. Ngeeee

Mak ai, panjang giler aku tulis. Mesti uolls tercungap dah ni kan. Sebenarnya aku nak share macam mana nak jadi salah seorang blogger pames ni. Tapi entry ni dah panjang giler, ayat aku pun macam dah ke laut dah ni. Lain kali aku akan share tips tue k walaupun aku belum jadi famous bloggers. HAHA


Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign