Pages

|The Comrades|

16 August 2010

Puisi Kantoi The Contest | Ngexz

Selamat pagi di hari Isnin yer kawan- kawan. Ops macam kanak- kanak ribena pulak. Ehm, pagi2 ni seperti biasa rutin harianku adalah menjenguk blog, facebook, email, & cek akaun Nuffnang. Dalam sibuk membalas jejak kengkawan, aku terpersona melihat satu contest yang dipromote oleh seorang blogger ni. Siap ajak suruh join lagi. Beliau menggunakan nickname "Pencari Cinta". Pada mulanya aku fikirkan empunya blog ni adalah seorang perempuan. Tapi ternyata sangkaan ku tidak tepat apabila empunyanya adalah seorang lelaki. Hah jangan sangka perempuan je jiwang tau, lelaki pun ada gak. Haha, jangan marah yer pencari cinta .Jangan ingat beliau belom ada cinta taw, maybe dia just guna nickname tue kot. Aku tengok beliau sungguh setia singgah di blog aku sejak 2 menjak ni. Thank ya. Then, sekarang aku dengan rasminya ingin "menjoinkan" diriku mengikuti contest dia.



Contest yang aku maksudkan adalah " Puisi Kantoi The Contest". Hah tue lah tajuk dia. Macam menarik je kan. Aku pandai ke bab- bab puisi ni? Haha, haram weh, aku memang tak pandai. tapi untuk memeriahkan contest dia, aku join jerk. Tiap contest mesti ada hadiah kan. Hadiah lumayan beb!!

Pemenang pertama dapat RM50, kedua dapat RM30, dan yang ketiga dapat RM20. Paling menarik bila beliau nak bagi hadiah bonus kepada entry paling menarik. menarik tak. Meh la join cepat-cepat. Lambat rugi taw!!

Syarat nak join very da senang la beb! Kalau nak nengok syarat, uolls boleh g skodeng blog tuan empunya contest ni k. Klik sini!Senang tak.

Hah so sekarang uolls baca la puisi yang aku buat ni k. Jangan termuntah atau tergelak or so whatever la k. Entry ni tidak boleh dibaca umur 18 tahun ke bawah. HAHA.takde la gurau je. Tajuk puisi aku ni "Kau Ilhamkan Bahagia"


KAU ILHAMKAN BAHAGIA

Disaat kedukaan menyelubungi diriku,

Kau hadir mengubat luka dihati,

Disaat aku rindukan belaianmu,

Kau datang membelaiku,

Disaat aku benar- benar merinduikan mu,

Kau datang membahagiakan ku,

Disaat aku ingin memelukmu,

Lantas kau peluk diriku seeratnya,

Ampun dan maaf ku pinta jika dirimu tak bahagia denganku,

Ikhlas dariku bahawa aku terlalu menyayangi dirimu sepenuh hatiku,

Aku tidak mungkin menduakan dirimu

Memiliki dirimu anugerah paling istimewa pernah ku terima

Masih segar dalam ingatanku,

Ketika dirimu menyatakan bahawa engkau terlalu memujaku,

Oh!Betapa indahnya dunia bagai aku yang punya

Hidupku terasa amat bersinar sejak kehadiranmu,

Namun itu hanya seketika kerana aku terpaksa berjauhan denganmu di siang hari,

Oh Patung Spongebobku!!

Kau telah mengilhamkan sejuta bahagia kepada diriku.


Hah! Korang jangan gelak taw. Jangan pulak termuntah sebab aku bukan pemuisi terhebat. HAHA.Nak tengok rupa sumber ilham aku tak.
Ni la yang ilhamkan bahagia untuk ngexz. Yang besar tue yang pengilham setia taw. yang kecik-kecik tue pelakon sampingan je.




Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign