Pages

|The Comrades|

17 October 2010

AKU DECLARE TIKUS MUSUHKU SAMPAI BILA-BILA| Ngexz

15 oktober 2010. Tarikh yang sudah semestinya aku akan ingat sampai bila-bila. Kalau dapat sampai akhir hayat dowh!!. Habis sudah ceritera konvokesyen aku, so now masa nak penghantaran semula jubah & mortar board. Kebetulan aku decide nak hantar hari terakhir sebelum terkena denda lewat bila hantar after 15hb.

Pagi tue bangun awal, excited nak menjejakkan lagi ke UNIMAS. Alamak! Where is my mortar board? **dahmulapanik**. Paling tak boleh blah dah pikir ni mesti kes tikus bawa lari. Bawa lari jer ok lagi asal jangan gigit bahagian mortar board tue. Pagi tu, aku cergas nak mampuih dok cari mortar board aku. Memang tak pikir lain dah, finally jumpa bawah katil. WTF when tengok rambu-ramba mortar board dah habis. Sisa-sisa pun langsung tak ditinggalkan. Tapi aku tetap gigih gak nak cari rambu-ramba tue dengan sabar. Yer la mana tau boleh jahit balik kan.

Huh, memang tak dapat cari. So, aku pasrah jer la. G hantar je. Aku cepat- cepat bukak laptop aku then tengok PEKELILING PENDAFTAR. Terus cepat je aku scroll ke bahagian JUBAH. Nengok bayaran berapa kena bayar bila mortar board rosak. OMG!!Oh Menarik Gila. RM100!! Jubah? RM1000. Fuh!!nasib kena bayar RM100 je walaupun nilai itu agak besar sekali bagi aku yang masih menganggur kan. Nak tak nak kenala bayar pagi tu gak. Kalo tangguh bayar, transkrip aku memang tak boleh ambik.

Dan saat-saat pemulangan & pembayaran jugak, masalah menimpa-nimpa ibarat mencurah-curah. SYSTEM DOWN!! Huh. system unimas down, so memang tak boleh nak bayar dulu la kan sebab semua perlu di key-in dalam sistem. Bila boleh siap? Dorang pun tak tau coz bukan dorang yan incharge. So aku just berserah kat takdir. If hari tue tak dapat gak nak settle semua tue, alamatnya terpaksa berurusan lagi hari Isnin. Then of coz aku akan dikenakan lagi denda RM10 sebab lambat bayar. (Ikut berapa hari dah lewat)

Nasib baik la ada insa-insan yang masih mempunyai hati yang murni memahami aku kan. Sedikit sebanyak tak la aku rasa down sangat. Nak tak nak aku stay jer situ sampai sistem ok walaupun time tue sistem akan ok or tak. Nasib menyebelahi akhirnya sistem ok, then aku ceoat-cepat settlekan semua urusan. Huh, Settle gak akhirnya. So mortar board sekarang jadi milikku sebab kira dah declare hilangla. Nak tengok kesan daripada musuh utamaku tak?


p/s Sangat berterima kasih sebab jubah aku tak menjadi mangsa tikus durjana itu. Kalau jadi mangsa, memang rm1100 la kena kuar. Ada lagi yang lebih malang bila aku dengar ada gak yang kena bayar rm1100 sebab jubah and mortar board ilang when her car kena curi. Habis semua nan adoooo..




Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign