Pages

|The Comrades|

25 February 2011

Fed Upppp!!

Uolls pernah tak rasa macam nak makan orang je bila tahap kefedupan mencapai tahap yang maksimum. Kalau nak dijadikan ceritanya begini.Okeyh aku akan ceciter pelan² kat uolls hah. Kalau nak dijadikan cita ni berlaku semalam. Still fresh lagi lam kepala aku.

Tet² ..Henpon berbunyi menandakan ada la mesej datang tuh. Erks no tak dikenali. Terus bukak cepat-cepat.

Aku: Aku la

Orang itu: Orang yang berurusan dengan aku merangkap orang yang mesej aku tue

Orang itu: Kami dari ….streamyx (yang dotdot depan tue tak yah lah aku kasi tau, kang aku kasi tau mesti korang tau dorang).Boleh bagi no rumah tak, & bukannya no peti pos.

Aku: Area rumah kami memang takde no rumah (still boleh kaver lagi kefedupan ni)

Then dia mesej lagi. Tet² …

Orang itu: Kalau takde no rumah, awak bagi no tepon jiran awak.

Aku dah mula berfikir gila ke apa orang ni sampai nak mintak kat jiran sebelah umah aku semata-mata nak sambung streamyx.

Aku: Ok, kami kat sini memang tak guna lagi tepon² rumah. Kebanyakan kami dah canggih guna henpon sendiri.

Orang itu: Kalau begitu saya tak dapat bantu awak sebab susah kontraktor kami nak detect rumah awak untuk pasang streamyx. Kalau awak nak jugak berkeras nak pasang, awak pergi je TM point terdekat.

Aku: Kat area saya takde TM Point terdekat. Ada pun amik masa 4 jam nak pegi.

Orang itu: Cik, awak call 100 je la.

Aku: Erks (dah mula bengang). Y not u call me time nak buat pemasangan nanti. Takkan tak boleh call henpon (tak kan mesti call tepon umah kan).Kalau uolls suruh saya pegi TM Point, better saya tak payah guna perkhidmatan uolls ni. Saya guna perkhidmatan uolls untuk memudahkan kerja saya. Kalau uolls suruh pegi TM pOint, call 100, uolls tak payah suruh saya, dah lama dah saya buat. Tak perlu guna service uolls.

Orang itu: Maaf x dapat bantu.

Aku malas dah nak reply. Kang kalau aku reply macam-macam aku kuarkan. Erks tapi memang bengang la.Yerla kan aku beria² nak guna service dorang dengan niat untuk memudahkan kerja aku. Tak payah nak g TM Point memandangkan TM Point jauh.

Yer memang tempat aku takde no rumah, tapi is tat the big problem to them untuk bagi alasan permohonan aku dorang rejek? Sangat vavi kan.Pada firasat aku dorang ni takut tersesat ke kalau takde no rumah. Wei sekarang semua dah ada semua papan tanda menuju ke kampung² dah, takde nyer korang sesat. Sangat kejakunan kan. CM datang kampung pun tak sesat, inikan uolls tue. Kalau gitu bagus tak yah bagi service gitu. GO TO HELL laaaa ngan service gitu!!!

Memang kebengangan tahap cipan. Tersangat la cuak. Uolls baca entry aku ni p la marah. Aku ada hak sebagai kastemer. Ingat customer always right!!!

notatangan: Dengar lagu justin bieber untuk turunkan ke'hot’an


Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign