Pages

|The Comrades|

06 July 2011

Stop Smoking



Aku nak mintak pendapat uolls ni camner nak suruh orang lain berhenti merokok. Hah ce share ce share. Eh takde intro la pulak.. Camgini sebenar.

Malam tadi aku texting ngan kiroro gitaw la dia leh tak aku wat satu permintaan. Paling worst dia janji akan tunaikan. HAHA. Aku suruh dia berhenti lagi main sedut² hisap² asap rokok tue. Actually bukan baru sekarang aku warning kat dia suh berhenti, tapi sejak bertahun² dah. Tapi ibarat masuk telinga kiri kuar telinga kanan jer permintaan aku tadi.

Then sekarang aku macam ala² nak strict la konon.

Aku: Kalau tak nak berhenti merokok, syg tinggalkan abg. Tak nak dah ngan abg.(durjana tak ugutan aku).

Kiroro: Hurm, janganla macam tue, sama² tolak ansor. Abg akan berusaha untuk kurangkan merokok

Aku: Kurangkan merokok jer ke? Bukan berhenti merokok? Kurangkan dengan berhenti tak sama maksudnya abg oi.

Kiroro: Ya abg tahu tue. Tapi abg janji akan kurangkan. Tapi slow². Kalau abg suruh syg berhenti main facebook, boleh tak syg tunaikan permintaan abg?

Dengan konpidennya, aku jawab....

Aku: Ya boleh, y not syg akan deactive fb kalau abg pun sama tunaikan permintaan syg ya. Hah rasakan. Dia ingat aku tak boleh hidup tanpa fb(Of coz tak dapat berhenti kot). Tapi demi dia, I sanggup taw asalkan dia berhenti smoking kan. Ok tak?

Lastly....

Kiroro: Abg akan berusaha untuk kurangkan merokok, slow².. Tapi bukan sekarang. (Bila ka itu)

Aku: Hurmmm... ( Aku jawab gitu maksudnya aku tak berapa setuju la dengan jawapan dia tue.GAGAGA)

Huh, aku harap sangat dia boleh berhenti merokok. Dah lama dah suruh berhenti taw uolls. Tapi tak tercapai langsung. Camner nak berhenti jika dalam diri tak tanam azam nak berhenti kan. Kiroro pernah gitaw dulu, susah giler nak berhenti sebab bila once dah ketagih ssh nak berhenti. Kalau org lain dapat berhenti, kita tak kan tak dapat kan. Tol tak? Tue namanya keazaman penting. Adeh....



Nak tanya pendapat uolls, apa the BEST WAY STOP SMOKING untuk suruh dorang² ni berhenti merokok?

Terima Kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign