Pages

|The Comrades|

02 December 2011

Berat ke tak berat ke tak?

Eh apesal pulak tajuk aku macam nak timbang berat badan jer. HAHA. Ok straight to the point, tajuk takde kena mengena berkenaan berat badan okiE!!

Hari ni jumaat, sangat best sebab rest time panjang giler, so boleh la aku blogwalking kan. Lama giler tak blogwalking, jumpa teman2, otai2 blog kan dan lama jugak aku tak bukak kedai kopi ngan geng blogger dulu kala. Rindu rasa.

Apa yang aku perasan time blogwalking, banyak dah blog yang tak pernah aku jenjalan before ni, so maknanya blogger baru banyak la kan. Bukan la nak kata aku ni otai dalam berblog pun, cuma aku dah agak lama dalam dunia blog, tapi ilmu belum setaraf otai macam denaihati, kak yan, ariffshah gitu kan. Banyak gak cedok ilmu blog dari dorang walaupun secara silent reader.Huhuh.

blogwalking

Blog2 baru aku nampak semua cantik2 belaka. Ada yang letak shoutmix angrybird la, domo kun la, artis fames la, pendek kata macam2 ada la. Paling tak boleh dilupakan ada yang letak lagu kan kat blog dorang. Aku mula2 dalam dunia blog dulu pun semua aku nak letak, yer la kan biar la interaktif gitu.Tapi selepas lama dah dengar petua dari otai2 ni yang mana letak benda cam gitu cuma nak memberatkan blog kita jer. Daripada letak lagu2, better kita letak benda yang lebih bermanfaat kan. Tak gitu kengkawan? Boleh gak nak menarik ramai lagi visitor kat blog kita. Hah tue tips dari otai tue.

Dari apa yang aku tahu, kalo blog kita berat, orang takkan suka nak masuk. Yer la kalau aku pun akan fikir macam tue kan, better masuk blog yang simple tapi banyak info boleh kita dapat dalam blog tue.

Erks, tak nak la aku melalut banyak giler, kang tak pepasal kata aku ni nak gila glamer.Opss!! aku sekadar kongsi tips jer kat kengkawan baru. Aku pun masih merangkak macam uolss kan. Tak gitu. Give me 5…

p/s Dunia blogging juga salah satu learning process yang tak akan habis sampai bila2 kan.


Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign