Pages

|The Comrades|

12 January 2012

Kasihan belum sampai 24 jam melihat dunia dah pergi selamanya :(

Semalam balik kerja terus tanya mak

Aku: mak, rabbit dah beranak x?
Mak: belum. Mana ada beranak perut kecik gitu. Kotak dalam sangkar aku dah keluarkan.
Aku: mak, cuba tengok kat bawah semua anak dia matiiiiiiiiii *terus berlari ke bawah ambil anaknya,
Mak: hahhhhhhh!!!!!

Nampak dah anak dia semua bergelimpangan kat tanah and aku pun kutip satu persatu. Sadis giler time tue, nampak 5 ekor semua anak dia dah mati. Dah la beranak kali pertama, ditambah pulak kesemua mati.

Sehari sebelum tue memang aku dah nampak dia dah bagi signal nak beranak sebab dah mula cabut bulu badan dia sebab tue aku asingkan kat sangkar lain. Orang lain yang tak percaya arnab tue pegnen. Yer la perut bukan main keck jer, kalau kucing tahu jer kiter dia pegnen kan. Arnab kalau bunting memang tak ketara sangat. Hah tengok la anak2 dia. Kasihan kan.. Tak sempat tengok dunia. Yang sekor kaler itam memang ikut bapak dia sebab bapak dia itam.



Menyesal pun ada sebab aku letak dia dalam sangkar yang anak dia boleh jatuh tue, tapi takpe la dah takde rezeki. Lain kali usaha lagi.huhu. Mest ibu dia cari anak2 dia kan. Jangan jer dia meroyan kehilangan anak dia kelak. Huhu.

Hari ini aku berjaga2 jer takut2 ada lagi anak yang tertinggal dalam perut ibu dia, sebab tue aku masih asingkan dalam sangkar. Aku pegang perut dia semalam macam ada kepala jer dalam. Ntah la tunggu jer la nanti.

Ni la ibu anak2 arnab tue, mesti dia tengah cari mana pegi anak2 dia ni kan. Ish sadis lagi di situ..



- Posted using BlogPress from my iPad
Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign