Pages

|The Comrades|

12 January 2012

Tak reti nak say sorry

Aku heran la sesetengah masyarakat kita ni yang tak reti nak berbudi bahasa even nak ucap kata maaf. Bukan ke kiter ni diterapkan dengan penuh budi bahasa dan sivik.

Huh, paling pantang la aku jumpa manusia gini. Ok contoh la macam tadi aku g keluar lunch ngan officemate, time aku nak reverse kereta, ada jugak makhluk tuhan ni nak reverse sebab dia nak masuk parking. Yer la uolls sendiri tahu bontot avanza ada panjang sikit dari myvi aku.

Aku keluar parking, then avanza tetiba reverse ke belakang balek. Nasib baik la mata aku ni sempat tengok belakang bersamaan dengan alarm warning myvi aku dah bunyi. Memang 3 saat jer lagi myvi aku kena cium. Kalau avanza tue nak reverse lagi ke belakang memang sah la mencium keta aku. Aku tak sempat nak hon, driver dia dah keluar kereta dan blah gitu jer.

Aku ingatkan dia nak ketuk cermin kereta aku then say sorry,tapi haram bhai memang tak pangang belakang pun. Huh kalau aku tahu tadi memang aku hon time tue gak, tapi aku kan masih ada budi bahasa.huhuhu

Trauma gak kan takut berlaku hal gitu, even kita drive safely, tapi ada sesetengah driver lain ni yang erti kata lain agak gopoh sehingga menyusahkan orang lain..

Ok stop,aku malas nak membebel panjang!!!!!


- Posted using BlogPress from my iPad

Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign