Pages

|The Comrades|

01 July 2012

My mini akuarium





Cantik tak ikan2 dalam ni. Hah ni la hobi terbaru aku selain jadi mama and nenek kepada my bunny. Kikiki. Hmm. Actually bukan hobi la sangat bhai. Ni kiroro punya hal la ni..

Masa dia pergi rumah aku hari tue,kami jenjalan la g kedai tempat jual ikan2 kiut ni, yang ada aksesori2 nak dihias dalam akuarium tue. Dia berkenan ngan aksesori2 tu and beli la kebetulan jumpa yang cantik , tapi tapi tapi bukan untuk diletak dalam akuarium aku taw. Tapi untuk diletak dalam akuarium dia di kuching nun ehs.

Kat tempat keja dia, dia n member dia ada akuarium besar dan dah hias cantik-cantik, tapi masalahnya ikan belum ada #berapabanyaktapida. Dengan alasan belum ada masa nak beli. Kalau nak diikutkan dia nak beli semua ikan2 ni nak bawak balik tapi takut jadi masalah pulak bila nak naik flight. Jadi terus tak jadi.

Dan dan aku pun terus la berkenan nengok ikan2 ni berenang dalam akuarium tue, terus ngiaw kat kiroro suruh beli. Hah gitu la alkisahnya sampai berkorban beli akuarium la, aksesori la. Semua ikan tue dia belikan 8 ekor. Dua ekor dah mati sebab aku lupak bagi makan kot. Ada pulak kot kan. Melampau betul la.



Aku sebenar malas nak pelihara ikan ni, bukan apa leceh la bhai. Yer la kena ada oksigen 24 jam baru bertahan lama. Tak macam ikan sepat, puyu tue kan, letak jer dalam air kotor sekali pun, sihat walafiat jer. Kikiki. Tapi takpew, demi kiroro la kan. Auchakkkk



- Posted using BlogPress from my iPad

Terima Kasih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NGoNgexz Copyright © 2015 Designed by MaiGraphikDesign